Kambala, Dharmastala, Mysore

26 de febrer de 2008 - Quins tres dies ! per fi : la India

Dissabte passat estava a Udupi a punt de marxar cap a Karkala, quan els autobusos van deixar d'anar. Vaig presenciar les celebracions religioses a Udupi, vaig fer-hi nit, i a l'endema a les 6h agafava un bus cap a Karkala, en busca de la Kambala.

Kambala
De Karkala cap a Bejagoli i d'alla (tercer bus) a Idu i rickshaw fins la Kambala. A les 9h arrivava: curses de Bufals (nerus) sobre llot. Apostes, suor, crits... 150metres en 14segons. Increible.



Dharmastala
Al vespre vaig fer cap al centre de peregrinacio de Majunatah a Dharmastala. Em van donar una habitacio enorme amb bany per passar-hi la nit gratis, ja que es un dels punts mes importants de caritat de tota la India. Vaig entrar al temple a pit descobert (literal) i despres vaig passar a l'anapoorna; un menjador enorme on fileres ininterrumpudes de gent, entren, son servits, menjen i surten. Una maquina engranada per servir fins a tresmil persones simultaniament i sense parar, gracies als 20 passadissos on hi caben unes 150 persones en linia. De tot aixo no hi han fotos... es clar.
Despres de un encantador de serps i de trobar-me amb la societat "vijay" de la india, vaig dirigir-me ahir cap a Mysore, des d'on us escric.

Mysore
Vaig arribar a Mysore, vaig agafar-me una petita habitacioneta i vaig llencar-me al carrer. Vaig trobar les famoses ulleres alpha (65anys) i no em vaig poder resistir, a mes a mes, baratissimes (10neuros) i just despres vaig coneixer al Navin. Un gran mestre de la vida que em va portar a veure les sedes mes fines i els inciens mes fantastics que hagi olorat mai. Tambe he complert un dels encarrecs que tenia. He comprat una desena de mostres d' olis, essencies pures de flors. Lotus, sandal, rosa vermella, altres per fer massatges ayurvedics, i molts mes, a part d'un de molt especial el xaras... mmm... delicios!
Ahir realment estava en un dels contes de les mil i una nits... uns moments inoblidables. Avui he estat al Chamundi Hill, on conta la llegenda espiritual que cada 5000 anys ens retrobem per repetir la tragedia de la historia del mon.


Ara estare uns dies en un Ashram, el Serva Dharma Niliam, prop de Mysore, aixi que continuare amb el flipe del viatge aquest que m'esta resultant.

1 comentario:

moi de tiana dijo...

déu ni dornst amb els búfalos!!
no t'hi paressis al davant...
escolta, si pots pilla uns quants raves d'aquests que he llegit per aquí, quan tornis...
vinga, una abraçada!!