Gokarn

19 de febrer 2008: Tercer dia a Gokarn

Si, Gokarn: no tenia molt clar cap a on anar, no havien bitllets cap a Hampi i finalment abans d'ahir al migdia vaig arrivar a Gokarn. El fines, en Sami, se'n va anar cap a Arambol i aixi doncs he estat 5 dies amb ell. Molt bon paio, segur que ens retrobem de nou. Nomes arrivar vaig rejuntarme amb un brasileiro, en Carlos i una austriaca, la Martina i portem un parell de dies d'activitat plegats.

Estic en una habitacio que en costa 80 rupies la nit, es a dir, uns 1,3neuros... ja us podeu imaginar com es... el cas es que no l'he fotografiat encara, pero em sembla que es un avansament del que sera la India mes profunda.

Gokarn es absolutament meravellos. Es podria dir que vaig mig fugir de Goa i em malfiava de Gokarn, pero m'he portat una magnifica sorpresa. Es un poble de 14000 habitants que sembla que en tingui 300. Amb moltissims temples, ashrams, i llocs sagrats, es on Shiva es va reencarnar des de l'orella d'una vaca, prop del mar. Ahir vaig visitar les platjes mes meravelloses que us pogueu imaginar: Klotle beach, Om beach, Half moon i Paradise Beach. Increibles: enormes, sorra finissima, un mar d'un blau turquesa que hipnotitza, la vegetacio, molt poca gent, un temps fantastic... em sembla que anire a passar un parell de nits a Om Beach, en una cabana de canyes davant del mar.


Ahir al vespre vaig presenciar un ritus popular que es celebra cada lluna plena: Una torre enorme de fusta de 300anys es estirada per tots els fidels i es portada d'un canto del poble fins l'altre i despres de tornada fins al punt d'inici. Va ser una exaltacio d'energia i alegria brutal. El dia 6 es Shivatri: l'aniversari d'en Shiva i es fan desenes de celebracions aqui a Gokarna, com enpenyer una altra torre que es 4 cops la que veureu en les fotos d'avui. brutal. Poc abans hi havia una cerimonia d'una defuncio. Tot d'homes sants portaven al difunt a les espatlles, envolicat amb teles blanques i d'una mena de talc. Anaven cantant i celebrant-ho amb alegria. Molt impressionant respecte als nostres costums. Despres el cremen i llencen les cendres en una bassa d'un ashram, on les aigues freatiques s'enduen les cendres terra endins.

Avui he anat amb en Pai, un guia de 60anys molt enrollat que ens ha portat a la Martina i a mi a tot de Temples, Ashrams i llocs sagrats. Ha estat pefecte. Ja conec una mica millor la enrevessadissima religio Indu gracies a ell. Hem estat on Shiva emergi de l'orella d'una vaca i tambe on es troba el cabell de Shiva. Es tot a les fotos. Tambe he apres a reconeixer una vintena d'arbres i plantes medicinals.

Tambe hem estat en dues escoles de primaria, una tipus occidental i una altra de tradicio indu. Veureu un apartat sencer de fotos de l'escola "Primary Girls School (Model Higher)" on en Shoii N.N. Chandauor el Head Master, ens ha convidat a les aules i a fer fotos a tothom. Les nenes estaven com a bojes quan les hi ensenyavem les fotos. Ja veureu, bonissim!

Us explicaria que les postes de sol aqui son encara molt mes increibles que a Goa, pero se m'acaben els adjectius i les paraules.

M'agrada molt aquest lloc, hi estic molt a gust i segurament m'hi quedare bastant.
Segueixo informant, en directe, des de Gokarn -Nord Karnataka- India.

2 comentarios:

koulo dijo...

sembla molt bonic!!
marc

Monty dijo...

Estas seguro que no te has equivocado de profesion? Que fotos tan chulas, que puestas de sol, que ninyas/os, que de todo tan bonito... y tu con esos pelos jejeje.

Me entran ganas de ir y verlo en persona.

Sigue disfrutando que te lo mereces.

Besitos de la monty